Εγκρίθηκε ο Ισολογισμός του Δήμου για το 2011

Εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο ο Ισολογισμός του Δήμου Αγίων Αναργύρων – Καματερού για το 2011
 
Εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο ο Ισολογισμός του Δήμου Αγίων Αναργύρων – Καματερού για το 2011. Είναι ο πρώτος ισολογισμός του νέου Καλλικρατικού κοινού μας Δήμου και όλες οι πλευρές στο Δημοτικό Συμβούλιο επαίνεσαν την δύσκολη και αποτελεσματική δουλειά που έκαναν τα υπηρεσιακά στελέχη του Δήμου.
Ακολουθεί το κείμενο της εισήγησης του Δημάρχου Νίκου Σαράντη για τον Ισολογισμό του 2011.
«Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,
Το 2011 ήταν μια διπλά δύσκολη χρονιά για την Αυτοδιοίκηση. Αφενός γιατί ήταν η πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου θεσμικού πλαισίου του «Καλλικράτη» με όλες τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντικειμενικά προκύπτουν σε μια τόσο μεγάλη μεταρρύθμιση.
Αφετέρου επειδή το 2011 συνεχίστηκαν και εντάθηκαν οι μεγάλες περικοπές στην κρατική χρηματοδότηση της Αυτοδιοίκησης που ξεκίνησαν το 2010, περικοπές και μειώσεις που σύμφωνα με τα στοιχεία της ΚΕΔΕ ξεπερνούν αθροιστικά στη διετία το 50%.
Οι Δήμοι λοιπόν, και ο δικός μας δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση σ’ αυτό, βρέθηκαν αντιμέτωποι με την αύξηση των αρμοδιοτήτων και των υποχρεώσεων τους ταυτόχρονα με τη δραστική μείωση των πόρων τους. Ιδιαίτερα μάλιστα Δήμοι που προέκυψαν από συνενώσεις, όπως ο δικός μας, είχαν την πρόσθετη πίεση μέσα σ’ αυτό το δυσμενές περιβάλλον να ολοκληρώσουν γρήγορα την ενοποίηση υπηρεσιών και λειτουργιών για να μην παρουσιαστούν κενά και ελλείψεις στην εξυπηρέτηση των δημοτών.
Για να ολοκληρώσω τη συνολική περιγραφή του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο εκτελέστηκε ο Προϋπολογισμός του 2011, η σημαντική αύξηση των πολιτών που βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία προξενεί μεγάλες πιέσεις στις κοινωνικές και κοινωφελείς υπηρεσίες της Αυτοδιοίκησης. Οι δημότες ζητούν κάθε είδους στήριξη, άμεση ή έμμεση από τις υπηρεσίες των Δήμων, που όμως πρέπει να ανταποκριθούν στην αυξημένη αυτή ζήτηση με λιγότερους πόρους και δυνατότητες απ’ ότι στο παρελθόν.
Παράλληλα, η οικονομική δυσπραγία των δημοτών φυσικά επηρεάζει άμεσα τα έσοδα των Δήμων, ακόμη και οι εισπράξεις από τα ανταποδοτικά τέλη είναι μειωμένες λόγω των πολλών απλήρωτων λογαριασμών της ΔΕΗ.
Κινηθήκαμε λοιπόν σαν Διοίκηση το 2011 με πνεύμα αποφυγής κάθε περιττού εξόδου και δαπάνης, προσπαθήσαμε να περιορίσουμε στο απολύτως απαραίτητο επίπεδο ακόμη και τα αναγκαία για τη λειτουργία μας έξοδα.
Όμως, η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν είναι ιδιωτική επιχείρηση να λειτουργεί με βασικό σκοπό το κέρδος. Διαφυλάξαμε λοιπόν την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουμε στους δημότες, κρατήσαμε ζωντανές και αποτελεσματικές όλες τις κοινωνικές λειτουργίες, δεν αυξήσαμε τα δημοτικά τέλη, ενισχύσαμε τις μειώσεις και απαλλαγές για άπορους δημότες όσο ήταν δυνατόν.
Επισημαίνω επίσης ότι στο τελικό αποτέλεσμα χρήσης του 2011 που εμφανίζεται περιλαμβάνονται επίσης υποχρεώσεις των παλαιών Δημοτικών Επιχειρήσεων και Νομικών Προσώπων τις οποίες ανέλαβε ο νέος κοινός μας Δήμος σύμφωνα με τη νομοθεσία.
Αυτό που θέλω όμως να τονίσω σήμερα είναι ότι οι Δήμοι της χώρας δεν πρέπει να δεχθούμε τη περαιτέρω, συνεχή μείωση της χρηματοδότησης της Αυτοδιοίκησης, η οποία φτάνει πλέον να μην καλύπτει ούτε τις ανελαστικές δαπάνες.
Σε περίπτωση που υλοποιηθούν νέες μειώσεις στους πόρους της Αυτοδιοίκησης, όπως δυστυχώς συζητείται, για ποιόν ισολογισμό χρήσης θα μιλάμε του χρόνου τέτοια εποχή;
Ενδεικτικά το 1ο εξάμηνο του 2012 η μείωση για το Δήμο μας ξεπερνάει το 1,5 εκατομμύριο Ευρώ, πέραν των περικοπών που έγιναν το 2010 και αυτών του 2011. Φαίνεται δυστυχώς πως οι μειώσεις συνεχίζονται. Πως θα ανταποκριθούμε στις ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες και απαιτήσεις των συμπολιτών μας;
Έχουμε μπροστά μας ανηφόρα, αγαπητοί συνάδελφοι. Και πρέπει να δώσουμε άμεσα τον αγώνα για την προοπτική, για την επιβίωση θα τολμήσω να πω της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όλοι ενωμένοι, με σύνθεση των απόψεων και έμπρακτη στήριξη των διεκδικήσεων που ήδη προβάλλουν τα θεσμικά όργανα στα οποία όλοι εκφραζόμαστε. Με μόνη προτεραιότητα μας όχι το παραταξιακό συμφέρον αλλά την εξυπηρέτηση και την προάσπιση των συμπολιτών μας.»
 
 

Share this post