Η Διεύθυνση Πολιτισμού - Αθλητισμού του Δήμου Αγίων Αναργύρων – Καματερού, είναι αρμόδια για το σχεδιασμό και το συντονισμό εφαρμογής των πολιτικών, συστημάτων και διαδικασιών που αποσκοπούν στην ορθολογική διοίκηση/διαχείριση του τομέα Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου.

Δημιουργήθηκε το 2016 μετά την απορρόφηση του νομικού προσώπου «Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Παιδείας» από τον Δήμο. Κατά τη μεταφορά του «ΟΠΑΠΔΑΑΚ» στο Δήμο, ο πρόεδρος του Οργανισμού, κ. Περικλής Παπαγεωργίου εκτελεί χρέη εντεταλμένου συμβούλου Πολιτισμού και ο αντιπρόεδρος, κ. Γιάννης Μαλτέζος εκτελεί χρέη εντεταλμένου συμβούλου Αθλητισμού.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Ο  Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Παιδείας του Δήμου Αγίων Αναργύρων - Καματερού συστάθηκε το 2011 με τη συγχώνευση των δύο νομικών προσώπων του Πολιτιστικού κέντρου & του Αθλητικού Οργανισμού, τα οποία έχουν πίσω τους ιστορία χρόνων, δράσεων, προγραμμάτων, εκδηλώσεων και ανάπτυξης τμημάτων που έδωσαν την ευκαιρία σε παιδιά και ενήλικες να αναδείξουν τα ταλέντα και τις κλίσεις των δημοτών ανοίγοντας δίαυλους επικοινωνίας, προσωπικής ανάπτυξης, ατομικής και ομαδικής έκφρασης.

 Τα προγράμματα πραγματοποιούνται στο Πολιτιστικό Κέντρο «ΣΠΥΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ», σε σχολεία, σε γήπεδα (τένις, μπάσκετ, ποδοσφαίρου), σε κολυμβητήρια και σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, στις γειτονιές του Δήμου Αγίων Αναργύρων - Καματερού.

 Απευθύνονται σε παιδιά, ενήλικες και άτομα τρίτης ηλικίας. Το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό αποτελείται από καλλιτέχνες και αθλητές που με μεράκι, αγάπη και προθυμία μεταλαμπαδεύουν τις γνώσεις τους και την εμπειρία τους  σε ανθρώπους όλων των ηλικιών  που έρχονται  να ανακαλύψουν προσωπικά και ομαδικά μονοπάτια έκφρασης και δημιουργίας.

Τα προγράμματα μέχρι στιγμής παρακολουθούν πάνω από 2.500 παιδιά και δημότες μας και την τελευταία διετία έχουν συσταθεί πάνω από 15 καινούργια τμήματα, κάποια μοναδικά για τους δήμους όπως το τμήμα ηχοληψίας, γλυπτικής, felting κ.α.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ  ΤΜΗΜΑΤΑ

1. Τμήματα Εικαστικών

•    Ζωγραφική
Στα τμήματα ζωγραφικής παιδιών του Πολιτιστικού Κέντρου που ξεκινούν απο 4,5 ετών, διδάσκονται τεχνικές και τεχνοτροπίες που θα εξελίξουν τα εκφραστικά τους μέσα, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Στα τμήματα ενηλίκων, διδάσκονται ελεύθερο σχέδιο, χρώμα και η θεωρητική βάση για να προσεγγίσουν την αναπαράσταση, σε παραγωγές που γίνονται με φυσικά μέσα και αφορούν πραγματικά αλλά και φανταστικά στοιχεία.

•    Αγιογραφία
Η ορθόδοξη εικονογραφία έχει υπερβατικό χαρακτήρα, διδακτική πρόθεση και λατρευτικό προορισμό. Είναι η ιδιαίτερη εικαστική γλώσσα που χρησιμοποιεί η Εκκλησία για να περιγράψει την Ιερή Ιστορία, τα Θεία Πρόσωπα και τις έννοιες του δόγματος.
Ακολουθεί κανόνες που επαναλαμβάνονται σχεδόν αναλλοίωτοι μέσα στο χρόνο. Στις εικόνες με Θεία Πρόσωπα (Χριστός, Παναγία, Άγιοι) τα ιδιαίτερα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά τους αποδίδονται σχεδόν πανομοιότυπα σε κάθε παράσταση.
Απευθύνεται σε μαθητές που θέλουν να μάθουν την τέχνη από πρότυπα εικόνων ξεκινώντας από το σχέδιο και συνεχίζοντας με χρωματικές αποχρώσεις ανάλογα με τις εικόνες που επεξεργάζονται.

•    Χαρακτική
Με τον όρο χαρακτική αναφερόμαστε στην εγχάραξη σχεδίων και συμβόλων σε μια επιφάνεια, η οποία κατόπιν θα χρησιμεύσει ως πλάκα για την παραγωγή αντιτύπων σε χαρτί. Το έργο που δημιουργείται κατ' αυτόν τον τρόπο αποκαλείται χαρακτικό. Ανάλογα με το υλικό της πλάκας, γίνεται λόγος για ξυλογραφία (χαρακτική στο ξύλο), για χαλκογραφία (χαρακτική στον χαλκό), λιθογραφία (χαρακτική στην πέτρα) και επίσης χαρακτική στο Λινόλεουμ.

•    Κεραμική
Είναι μια πανάρχαια τέχνη που χωρίς διακοπή ασκείται μέχρι σήμερα. Στις μέρες μας προτείνεται για καλλιτεχνική δημιουργία, σε αντίθεση με την αρχαιότητα, που κατά κύριο λόγο κατασκεύαζαν χρηστικά αντικείμενα.Απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικες και στόχος της είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων και αισθητικής.

•    Γλυπτική
Ονομάζεται η τέχνη της καλλιτεχνικής δημιουργίας - έκφρασης, που εκτελείται μέσω της δημιουργίας τρισδιάστατων μορφών σε οποιοδήποτε μέσο. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι διάφορα, σκληρά, όπως η πέτρα, το μάρμαρο, τα μέταλλα ή το ξύλο, ή και πιο μαλακά, όπως ο πηλός ή διάφορα πλαστικά (στη σύγχρονη γλυπτική). Το πρώτο στάδιο είναι η εύρεση των αντικειμένων που θα παρουσιαστούν από τους γλύπτες. Έπειτα, τα επιλεγμένα υλικά υφίστανται επεξεργασία με διάφορες τεχνικές. Υπάρχουν ακόμη τεχνικές που τροποποιούν τη σκληρότητα των χρησιμοποιουμένων υλικών. Όταν τελειώσει το γλυπτό ή το ανάγλυφο, η επιφάνειά του μπορεί να διακοσμηθεί επιπλέον με χρήση ζωγραφικής.

•     Βιτρώ
Η τέχνη του γυαλιού προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας διαφόρων εντυπωσιακών καλλιτεχνικών αντικειμένων.

•    Κατασκευή κούκλας
Στον μοναδικό κόσμο της κούκλας και δημιουργούνται  φιγούρες από παραμύθια, ξωτικά, νεράϊδες, και ότι άλλο κεντρίζει την φαντασία.
Οι σπουδαστές έχουν την ευκαιρία να μάθουν να κατασκευάζουν χειροποίητες κούκλες από την αρχή ως το τέλος δημιουργώντας μοναδικούς χαρακτήρες από γαντόκουκλες, πάνινες, ξύλινες, πορσελάνινες και κούκλες από φέλτ.

•    Μαριονέτα
Οι μαριονέτες είναι ένα όχημα που βοηθάει τα παιδιά να μεταφερθούν στο χώρο της φαντασίας, να ταυτιστούν με τον ήρωα που παίζει η μαριονέτα, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να βιώσουν εμπειρίες αλλά και πραγματικές καταστάσεις. Μπορούν να γίνουν κατασκευές από χαρτοπολτό ή ξυλοπολτό και οι μαριονέτες να ζωντανέψουν χαρίζοντάς μας μοναδικά εντυπωσιακές παραστάσεις.

•    Μάσκα
Οι σπουδαστές μπορούν να έρθουν σ’ επαφή με υλικά και τεχνοτροπίες κατασκευάζοντας μάσκες από πορσελάνη, γυψόγαζα, δέρμα, papier – mache και βενετσιάνικες μάσκες.

•    Κόσμημα
Η ιστορία του κοσμήματος ξεκινά από πολύ παλιά. Από την Προϊστορική εποχή, οι πέτρες, τα όστρακα και τα κόκκαλα έγιναν τα πρώτα στολίδια των ανθρώπων.
Στο τμήμα διδάσκεται η τέχνη της αργυροχρυσοχοϊας και μικρογλυπτική σε κερί.

•    Δημιουργίες με ανακυκλώσιμο υλικό
Το τμήμα αυτό δημιουργήθηκε απο την ανάγκη των σπουδαστών να μάθουν να ανακυκλώνουν παλιά κοσμήματα, μπιζού και (άχρηστα) υλικά προκειμένου να τα αξιοποιήσουν και να δημιουργήσουν εκ΄νέου υπέροχα αξεσουάρ, στολίδια και κατασκευές.

•    Μπατίκ
Οι ενδιαφερόμενοι κάνουν Ζωγραφική πάνω σε ύφασμα με κερί με την Ταϋλανδέζικη μέθοδο.

•    Ψηφιδωτό
Πρόκειται για την τεχνική επένδυσης επιφανειών με μικρές, συνήθως τετράγωνες  ψηφίδες από φυσικά πετρώματα ή υαλόμαζα ή κεραμικό, οι οποίες προσκολλώνται σε κατάλληλα διαμορφωμένο υπόστρωμα από ασβεστοκονίαμα δημιουργώντας περίτεχνα διακοσμημένες επιφάνειες.

•    Τεχνικές κατασκευών
Οι σπουδαστές έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν μια ποικιλία απο τεχνοτροπίες και τεχνικές
όπως :Felting,Decoupage, Papier Mache, Πολυμερικός πηλός,χειροποίητα σαπούνια γλυκερίνης κ.α.

•    Felting
Είναι μια πανάρχαια τεχνική μετατροπής των μάλλινων ινών σε μια μορφή ολόμαλλου υφάσματος . Χάρη στις δύο βασικές τεχνικές ενωποιούμε τις ακατέργαστες ίνες μαλλίου, και δημιουργούμε έργα μοναδικής αισθητικής, σε χρωματικές συνθέσεις για αξεσουάρ, διακοσμητικά ή χρηστικά αντικείμενα, όπως τσάντες, καπέλα, κασκόλ, κούκλες,φορέματα, παπούτσια, χάντρες & λουλούδια.

•    Decoupage (Ντεκουπάζ)
Η λέξη ντεκουπάζ προέρχεται από την γαλλική λέξη decouper που σημαίνει «κόβω». Το ντεκουπάζ είναι η τέχνη του στολισμού επιφανειών με κομμάτια χαρτιού ή χαρτοπετσέτας έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα ολόκληρο design ή να ειπωθεί μια ιστορία. Μ’ αυτή την τεχνική διακοσμούμε έπιπλα, μικροαντικείμενα σε ξύλο, σε γυαλί, σε δέρμα, σε κεραμικό, σε μουσαμά κ.α.
Διδάσκεται επίσης και το τρισδιάστατο Decoupage.

•    Papier  Mache (Παπιέ μασέ)
Το papier-mache (μασημένο χαρτί), εφευρέθηκε στις αρχές της δεκαετίας 16ου αιώνα στη Γαλλία και χρησιμοποιήθηκε κυρίως για την κατασκευή κουκλών.Με την τεχνική papier-mache φτιάχνονται γύψινα εκμαγεία, εγχειρίδια, θεατρικά σκηνικά, κουτιά. Σε ορισμένες περιπτώσεις με πιεσμένο χαρτί γίνονται ακόμα έπιπλα και φωτιστικά, τα οποία δύσκολα διακρίνονται από τα πραγματικά.

•    Πολυμερικός Πηλός (Fimo)
Ο πολυμερικός πηλός είναι ένα αγαπημένο υλικό για χειροτεχνίες.
Πλάθεται εύκολα, υπάρχει σε μεγάλη ποικιλία χρωμάτων τα οποία αναμειγνύονται και μπορεί να έχει άπειρες χρωματικές αποχρώσεις. Μπορεί κανείς να φτιάξει υπέροχα κοσμήματα που δεν σπάνε και είναι ένα απο τα πιο οικονομικά υλικά για χειροτεχνία.

•    Χειροποίητα σαπούνια γλυκερίνης
Κατασκευάζονται αγνά σαπούνια με γλυκερίνη και αιθέρια έλαια σε διάφορα σχήματα, χρώματα και αρώματα.

•    Παιδικές κατασκευές
Στο τμήμα αυτό τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους κατασκευές με διάφορα υλικά όπως χαρτοπολτό, πλαστελίνη, πηλό, τσόχα, υφάσματα, κουμπιά κ.α.
αναπτύσσοντας τις δεξιότητες, την έκφραση των συναισθημάτων τους και τη φαντασία τους.

•    Γραφιστική
Η γραφιστική (Graphic Design) είναι μια μορφή οπτικής επικοινωνίας. Μια διαδικασία στην οποία οι οπτικές πληροφορίες διαμορφώνονται σε ένα σχήμα, ώστε να μεταφερθεί ένα μήνυμα.
Έχει πολλές μορφές και παράλληλα είναι τομέας του σχεδίου.Μετά από την ολοκλήρωση κάθε ενότητας, δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.

Διδάσκονται τα παρακάτω προγράμματα:
Photoshop     (επεξεργασία φωτογραφίας),
Quark xpress     (σελιδοποίηση εντύπου, αφίσσας, περιοδικού, βιβλίου),
Illustrator     (σχεδιαστικό πρόγραμμα)
Dreamweaver     (Δημιουργία ιστοσελίδας)
Painter    (Για ψηφιακή εικονογράφηση)

2. Τμήματα Θεατρικής Αγωγής

•    Θέατρο εφήβων & ενηλίκων
Στο τμήμα αυτό παραδίδονται μαθήματα θεάτρου όπου οι συμμετέχοντες εισάγονται στις σύγχρονες βασικές αρχές της υποκριτικής. Εκτίθενται σε βασικές ασκήσεις αυτοσχεδιασμού με δράση και λόγο, αποκτούν ιδιαίτερες θεατρικές γνώσεις, οδηγούνται στην ανακάλυψη της εκφραστικής πλευράς του εαυτού τους. Όλη η προετοιμασία οδηγεί σε μία θεατρική παράσταση.
Τα μαθήματα  απευθύνονται σε όλους τους ενδιαφερόμενους ανεξαρτήτως θεατρικής εμπειρίας.

•    Παιδικό Θέατρο
Η ομάδα του παιδικού θεάτριυ αποτελείται απο παιδιά ηλικίας 6-12 ετών.
Μέσα απο ασκήσεις αυτοσχεδιασμού, φωνής και κίνησης ,τα παιδιά αναπτύσσουν τα εκφραστικά τους μέσα, έρχονται σε επαφή με κείμενα και ανεβάζουν μια θεατρική παράσταση αναδεικνύοντας έτσι τη συνεργασία και την ομαδικότητά τους.

•    Θεατρικό Παιχνίδι
Τα τμήματα θεατρικού παιχνιδιού απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 3,5-12 ετών, σε έφηβους και ενήλικες. Μέσα απο τη χαρά του παιχνιδιού, την αυθόρμητη έκφραση, τα παιχνίδια ρόλων και την
επικοινωνία, τα μέλη αναπτύσσουν τη φαντασία τους, εκφράζουν τα συναισθήματά τους, αυτενεργούν, ομαδοποιούνται και οδηγούνται στη δημιουργία θεατρικών δρώμενων που στηρίζονται στον αυτοσχεδιασμό και στη δυναμική της ομάδας.


3. Τμήματα Χορού

•    Κλασικός Χορός (Μπαλέτο)
Το μπαλέτο δεν είναι απλά ένας χορός αλλά μια μορφή τέχνης που μαθαίνει στους ενδιαφερόμενους να εκφράζονται, να κυριαρχούν πάνω στον εαυτό τους και να δημιουργούν ένα υγιές σώμα.Η τεχνική του μπαλέτου είναι σφαιρική, αρχιτεκτονικά γεωμετρική  και η διδασκαλία της είναι τόσο άρτια, που δίνει άριστες βάσεις ως προς το στήσιμο του σώματος και την πειθαρχία που απαιτεί ο χορός. Μετά τα 3,5-4 χρόνια μπορεί κανείς να γραφτεί στο τμήμα.

•    Παραδοσιακοί Χοροί
Ο Δήμος Αγ.Αναργύρων-Καματερού είναι απο τους πρωτοπόρους δήμους που δημιούργησε τμήμα ελληνικών παραδοσιακών χορών.
Στο πέρασμα των χρόνων πολλοί είναι αυτοί που έμαθαν παραδοσιακό χορό και μυήθηκαν στα ήθη και έθιμα της πατρίδας μας.Ομάδες νηπίων, παιδιών, εφήβων, ενηλίκων και τρίτης ηλικίας απαρτίζουν το τμήμα αυτό, μαθαίνοντας χορούς απο την ηπειρωτική Ελλάδα, νησιά, Μικρά Ασία,Κύπρο, καθώς και ρεμπέτικους (χασάπικα, ζεϊμπέκικα, Απτάλικα, καρσιλαμάδες κ.α.)

•    Latin & Tangο
Τα τμήματα Latin & Tango απευθύνονται σε νέους και ενήλικες.
Μέσα απο τους λατινοαμερικάνικους ρυθμούς (Τσα-τσα, Μάμπο, Ρούμπα, Σάλσα κ.α,) και
το Αργεντίνικο τάνγκο, δίνεται η ευκαιρία στα άτομα να ανακαλύψουν τη χαρά της ομαδικότητας.
Το τάγκο, από τα Ισπανικά, είναι είδος μουσικής (σε ρυθμό 2/4 ή 4/4) και αντίστοιχου χορού.
Το τάγκο γεννήθηκε, ήκμασε και ακμάζει ακόμη στην περιοχή του Ρίο δε λα Πλάτα, δηλαδή στην Αργεντινή και την Ουρουγουάη, αλλά διαδόθηκε σχεδόν σε όλον τον κόσμο. Η Ισπανική λέξη tango ετυμολογείται πιθανόν από την γλωσσική οικογένεια Niger-Congo της Δυτικής Αφρικής και είναι συγγενής με την λέξη tamgu (χορός/χορεύω) της γλώσσας Ibibio αυτής της οικογένειας.

•    Σύγχρονος Χορός
Είναι βασισμένος στην τεχνική των Cunningham, Limon, Graham και Release Technique. Μπορεί ωστόσο να προσαρμοστεί στην έμπνευση και επιθυμία του κάθε χορογράφου. Μέσα από το μάθημα αυτό γυμναζόμαστε και δυναμώνουμε με ροή στην κίνησή μας, παίζοντας με την διαφορετική χρήση της δυναμικής και της ενέργειας, της ευλυγισίας και της ισορροπίας. Εκφράζουμε και απολαμβάνουμε την αίσθηση της κίνησης και του χορού.Πολλοί μαθητές από τη σχολή έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους στο χορό και ασχολούνται επαγγελματικά ως χορευτές, χορογράφοι η εκπαιδευτές κλασσικού η μοντέρνου χορού.

4. Τμήματα Μουσικής

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ

Με αγάπη για τα παιδιά και μεράκι για την μουσική από το 1996, όλοι εμείς εδώ στο Δημοτικό μας Ωδείο πιστεύουμε στην αξία της ολοκληρωμένης μουσικής παιδείας και εργαζόμαστε ώστε κάθε χρόνο να ανταποκρίνεται το επίπεδο σπουδών με τις αυξανόμενες σύγχρονες απαιτήσεις.
Το άρτιο πρόγραμμα σπουδών διδάσκει επιλεγμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, που χειρίζεται με έ¬μπει¬ρο τρό¬πο τις ι¬διαι¬τε¬ρό¬τη¬τες κά¬θε σπουδαστή.
Προοπτική πτυχίου ή και διπλώματος αναγνωρισμένου από το κράτος [εφόσον πρόκειται για επίσημα αναγνωρισμένο αντικείμενο σπουδών] ή αποφοιτηρίου. Διέπεται από κανονισμούς συγκεκριμένων ΦΕΚ καθώς και τον Εσωτερικό Κανονισμό του Ωδείου. Επίπεδα σπουδών, υποχρεωτικές εξετάσεις, καθορισμένο πρόγραμμα, ιδιαίτερο κύριο μάθημα, ομαδικά υποχρεωτικά μαθήματα.
Η γνώση της μουσικής θωρακίζει τα παιδιά απέναντι στις μάστιγες της εποχής μας.Είναι η δική μας αντίσταση σε κάθε τι που μας απειλεί. Μια διαχρονική αξία ζωής,μια νότα ειρήνης και πάλης για το καλύτερο.

•    Σχολή Πιάνου

•    Σχολή Κλασικής κιθάρας

•    Σχολή Βιολιού

•    Σχολή Αρμονίου

•    Σχολή Ακορντεόν

•    Σχολή Παραδοσιακών όργάνων (Μπουζούκι, Μπαγλαμάς, Τζουράς, Ούτι)

•    Σχολή Ηλεκτρικής & ακουστικής κιθάρας

•    Σχολή Κλασικού Τραγουδιού (Μονωδία)

•    Σχολή Έντεχνου-Σύγχρονου Τραγουδιού
Απευθύνεται όχι μόνο σε φιλόδοξους τραγουδιστές αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο που μέσα από μαθήματα σωστής αναπνοής και φωνητικής θέλει να ‘εμβαθύνει’ στο σώμα-εαυτό του.

•    Βυζαντινή Μουσική
    Στην αναγνωρισμένη από το Κράτος Σχολή Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής του     Δημοτικού Ωδείου Αγίων Αναργύρων - Καματερού οι σπουδές διαρκούν 5 έτη για την     απόκτηση Πτυχίου και 7 έτη για την απόκτηση Διπλώματος.
    Κατά τη διάρκεια των σπουδών ο μαθητής παράλληλα με την πρακτική εξάσκηση πάνω σε     ολόκληρο το ρεπερτόριο της Εκκλησιαστικής μουσικής και υμνολογίας, διδάσκεται και τη     θεωρία της Βυζαντινής Μουσικής.
    Το ρεπερτόριο περιλαμβάνει:

•    Σύντομο και Αργό Αναστασιματάριο

•    Σύντομο και Αργό Ειρμολόγιο

•    Ύμνοι του Όρθρου και του Εσπερινού

•    Ύμνοι της Θ. Λειτουργίας

•    Ύμνοι του ετήσιου Εορτολογίου

•    Παραδοσιακά Δημοτικά Τραγούδια πάνω σε δρόμους-ήχους της Βυζαντινής Μουσικής

•    Μουσική Προπαιδεία (ORFF)
Τριετής φοίτηση μουσικοκινητικής αγωγής για παιδιά προσχολικής ηλικίας [από 3,5 ετών] καθώς και σχολικής [μέχρι και β’ δημοτικού], σε τμήματα απο 4 έως 12 παιδιών. Γνωριμία με τον ήχο, τις νότες, τα όργανα, το τραγούδι, την ορχήστρα, μέσα από παιχνίδι, κίνηση, λόγο, ζωγραφική. Μια μουσική μάθηση με βάση τη σχέση μουσικής, λόγου, κίνησης, δίνοντας έμφαση στις ανάγκες του παιδιού για έκφραση και εξωτερίκευση των ερεθισμάτων που λαμβάνει από τη μουσική αλλά και από το περιβάλλον όπου ζει. Με απλά μουσικά όργανα, ξυλόφωνα, μεταλλόφωνα, κρουστά, φλογέρες, τα παιδιά παίζουν μουσική, καλλιεργούν τις κινητικές και εκφραστικές τους ικανότητες, ενθαρρύνονται για συμμετοχή αναπτύσσοντας τη συνεργασία, τη δημιουργική φαντασία, την πρωτοτυπία της σκέψης, εξερευνώντας και αυτοσχεδιάζοντας. Ελευθερώνονται, έτσι, κρυμμένες δημιουργικές δυνάμεις και είναι έτοιμα πια να επιλέξουν και να ακολουθήσουν τον κόσμο της μουσικής. Το Μουσικοκινητικό σύστημα Orff για παιδιά προσχολικής ηλικίας, ε­πι­δρά στη σω­στή διά­πλα­ση της προ­σωπι­κό­τη­τας του παι­διού καλ­λιερ­γώ­ντας του ευαι­σθη­σί­ες και βο­η­θώ­ντας το να α­να­πτύ­ξει δη­μιουρ­γι­κό­τη­τα, φα­ντα­σί­α και να ε­ντάσ­σε­ται σω­στά σ’ έ­να σύ­νο­λο, ανεξάρτητα από εσωτερικές ικανότητες ή ταλέντο.

•    Παιδική Χορωδία
Απευθύνεται σε παιδιά από ηλικίες Β’ δημοτικού κατόπιν ακροάσεως από τον υπεύθυνο  δάσκαλο.

•    Χορωδία Ενηλίκων
Απευθύνεται κυρίως σε ενήλικα άτομα και λειτουργεί ως μέσο ψυχαγωγίας ,εκτόνωσης, δημιουργικότητας και συνεργασίας.

•    Μουσικό οργανικό σύνολο
Μικρό οργανικό σύνολο για εκτέλεση διαφόρων ειδών μουσικής. Απαιτείται γνώση οργάνου τουλάχιστον επιπέδου κατωτέρας. Δεκτοί σπουδαστές κατόπιν ακροάσεως από τον υπεύθυνο δάσκαλο.

•    Προθεωρία
Ειδικό τμήμα θεωρίας για παιδιά μικρής ηλικίας ( Γ' & Δ' Δημοτικού) με σκοπό την ομαλή ένταξη και εναρμόνισή τους στις μουσικές σπουδές.

•    Τομέας Υποχρεωτικών Θεωρητικών
Μαθήματα τα οποία συνοδεύουν υποχρεωτικά της κύριες ωδειακές σπουδές ανάλογα με το αντικείμενο και το επίπεδο σπουδών: Θεωρία, Αρμονία & Solfége, Μορφολογία, Ιστορία Μουσικής,  Οργανολογία, Υποχρεωτικό Πιάνο, Prima Vista, Μουσική Δωματίου, Μελοδραματική, Πρακτικό Διδασκαλείο, κ.ά.
Σε αντίθεση με το ιδιαίτερο μάθημα της κύριας σπουδής, τα περισσότερα υποχρεωτικά μαθήματα διδάσκονται ομαδικά.
Για την Α’ τάξη Θεωρίας απαιτείται επίπεδο μαθητού άνω της Ε’ Δημοτικού και αφού έχει παρακολουθήσει μαθήματα μουσικού οργάνου τουλάχιστον για ένα χρόνο.
Τα τμήματα των υποχρεωτικών θεωρητικών μαθημάτων αρχίζουν τον Οκτώβριο και μένουν ‘ανοικτά’ καθ’ όλη τη διάρκεια του μήνα, μετά το τέλος του οποίου δεν θα γίνονται πλέον δεκτοί άλλοι σπουδαστές

•    Σχολές Ανώτερ. Θεωρητικών (Ειδικό Αρμονίας,Αντίστιξη, Φούγκα, Σύνθεση)
Γνώσεις για κάθε επίδοξο συνθέτη αλλά και για κάθε μουσικό ‘σφαιρικά’ καλλιεργημένο.

•    Προετοιμασία για Μουσικά Σχολεία
    Προπαρασκευαστικές τάξεις για τους ενδιαφερόμενους των Μουσικών Σχολείων.

•    Προετοιμασία για Α.Ε.Ι. Μουσικολογίας
Απαραίτητες Προπαρασκευαστικές τάξεις για τους ενδιαφερόμενους των τμημάτων ‘Μουσικών Σπουδών των Πανεπιστημίων. Παρακολουθώντας πάντα τις ανάγκες της εποχής βοηθούμε τους νέους στις επαγγελματικές τους αναζητήσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

•    Ερασιτεχνικό Τμήμα
Ελεύθερο πρόγραμμα, χωρίς εξετάσεις, 20’ λεπτο ή 40’ λεπτο εβδομαδιαίο μάθημα, με δυνατότητα μεταπήδησης στο ωδείο. Με το σκεπτικό αυτό λειτουργεί το ερασιτεχνικό μουσικό τμήμα, για να εξυπηρετήσει τόσο ανάγκες ατόμων ‘εξωσχολικής’ ηλικίας που απλά ενδιαφέρονται να ‘εμβαθύνουν’ μέσα τους, όσο και παιδιών μικρής ηλικίας έως ότου αποκτήσουν ένα ικανοποιητικό βαθμό αντίληψης για περαιτέρω μουσικές σπουδές.
Η μουσική δεν είναι γλώσσα  μόνο των ταλέντων· μπορεί να γίνει μέσον έκφρασης του καθενός μας. Η επαγγελματική καταξίωση ίσως έρθει αργότερα σαν επιστέγασμα της όλης προσπάθειας. Δεν είναι και δεν πρέπει να είναι το ζητούμενο.
Σύνθημά μας λοιπόν: Η μουσική δεν είναι μόνο για τους μουσικούς!
Στόχος μας είναι η διαφύλαξη και η διάδοση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

•    Τμήμα Ηχοληψίας
    Το νέο τμήμα που ξεκίνησε στο Δήμο μας.
    Κινηματογράφος,θέατρο,τηλεόραση,μουσική βιομηχανία,συναυλίες,ραδιόφωνο, ηχογράφηση καλλιτεχνών και εκφωνητών,εκπομπές, διαφημίσεις, video games, επεξεργασία του ήχου και τελική μίξη και όχι μόνο, είναι τα σημεία που θα ασχοληθεί κάποιος, καθώς και κάθε επαγγελματική  και δημιουργική δράση που περιλαμβάνει το στοιχείο του ήχου και της μουσικής.
    Διδάσκονται:

  1. Ηχοληψία
  2. Μικρόφωνα
  3. Συνδεσμολόγία
  4. Περιφερειακά
  5. Ενισχυτές
  6. Μεγάφωνα Ηχεία
  7. Μίξη
  8. Ηχογράφηση
  9. Softwares
  10. Ρεύματα
  11. Ψηφιακός ήχος
  12. Οργανογνωσία

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗ
Η Φιλαρμονική Αγίων Αναργύρων είναι ο παλαιότερος Πολιτιστικός μουσικός φορέας του Δήμου, ιδρύθηκε το 1958 και λειτουργεί μέχρι σήμερα. Έχει αξιόλογη συμμετοχή στις εκδηλώσεις και στα μουσικά δρώμενα της πόλης αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Αποτελείται από ερασιτέχνες μουσικούς οι οποίοι με περισσή αγάπη και διάθεση συμμετέχουν στις εκδηλώσεις της και δίνουν πραγματικά ένα άλλο άρωμα και χρώμα στην πόλη. Το κοινωνικό της έργο είναι σημαντικό, αφού απασχολεί 60 περίπου άτομα και αποτελεί μία άριστη διέξοδο για τα παιδιά, τα οποία μπορούν να μάθουν και να διδαχθούν μουσική εντελώς δωρεάν.
•    Τρομπέτα

•    Κλαρίνο

•    Σαξόφωνο

•    Τύμπανα

•    Φλάουτο

•    Ευφώνιο

•    Τρομπόνι

•    Τούμπα

•    Κρουστά

ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

Ο αθλητικός οργανισμός του Δήμου μας συστάθηκε το 1995 και έκτοτε προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες με πολλαπλές αθλητικές δραστηριότητες:

•    Κολύμβηση
Υπάρχουν τμήματα κολύμβησης για παιδιά 3 ετών και άνω καθώς και τμήματα ενηλίκων.
Tο κολύμπι είναι μία από τις πιο ιδανικές μορφές άσκησης, αφού εξασκεί όλο το μυϊκό μας σύστημα, βοηθώντας παράλληλα να κάψουμε θερμίδες και να διατηρήσουμε τη φόρμα μας . Θεωρείται ιδανική μορφή άσκησης, αφού η αντίσταση και η άνωση του νερού κάνουν τη δραστηριότητα αυτή ασφαλή. Υπάρχουν 4 είδη κολύμβησης: το ελεύθερο, το ύπτιο, το πρόσθιο και η πεταλούδα.

•    Βaby Swimming
Η βρεφική κολύμβηση (baby swimming) είναι η μοναδική δραστηριότητα που μπορεί να κάνει ένα μωράκι από την ηλικία των τριών μηνών. Με ευεργετικές επιδράσεις στη νευρομυική ανάπτυξη, στην καρδιοαναπνευστική λειτουργία, και στο ανοσοποιητικό σύστημα.

•    Aqua Aerobic
Αεροβική γυμναστική μέσα στο νερό και απευθύνεται σε άτομα 15 χρονών και άνω.
Με τo aqua aerobic (υδρογυμναστική) βελτιώνουμε την κάρδιο - αναπνευστική αντοχή την μυϊκή δύναμη και την ευλυγισία χωρίς το φόβο κάποιου τραυματισμού ανεξάρτητα από τη φυσική κατάσταση και την ηλικία του ατόμου. Ίσως το πιο σημαντικό όφελος της άσκησης στο νερό είναι η αποφυγή τραυματισμών. Επίσης βελτιώνεται η ισορροπία και η στάση του σώματος διότι οι περισσότερες ασκήσεις ενεργοποιούν τους μυς της ράχης οι οποίοι παρέχουν στήριξη στην     σπονδυλική στήλη.

•    Ποδόσφαιρο 5 Χ 5
Στα γήπεδα ποδοσφαίρου 5Χ5 μαθαίνουν το άθλημα του ποδοσφαίρου παιδιά 5 ετών και άνω.
Το ποδόσφαιρο είναι σήμερα το πιο δημοφιλές άθλημα στον κόσμο, μπορεί να βοηθήσει να μπει σε σειρά η ζωή ενός νεαρού παιδιού, εάν έχει κατάλληλη πειθαρχία και κίνητρα. Μπορεί να είναι ένας τέλειος τρόπος να δείξουν τις ικανότητες τους μέσα σε μία ομάδα ενώ θα χτίζουν την σχέση τους με τους συμπαίκτες και τους προπονητές τους.  Πέρα από τα οφέλη της ομαδικής  άσκησης στη φυσική κατάσταση του παιδιού, το παιδί θα ωφεληθεί και σε αρκετούς άλλους τομείς. Μέσα από την άθληση τα παιδιά διδάσκονται μαθήματα ζωής, όπως η επιμονή, υπομονή  και πώς να δουλεύουν σκληρά για την επίτευξη του στόχου τους.

•    Πολεμικές Τέχνες
Οι Πολεμικές τέχνες είναι μέθοδοι αυτοάμυνας και επιβολής επί του αντιπάλου, χρησιμοποιώντας το σώμα μας ή και όπλα.

•    Τέννις (αντισφαίριση)
Το άθλημα του τέννις απευθύνεται σε παιδιά άνω των 5 ετών και σε ενήλικες.
Το τένις έχει χαρακτηριστεί ως «άθλημα για μια ζωή». Είναι ένα πολύ δημοφιλές άθλημα σε όλο τον κόσμο και παίζεται από άτομα όλων των ηλικιών.
Στα οφέλη από το τένις συμπεριλαμβάνονται: μειωμένα ποσοστά σωματικού λίπους, αυξημένη αερόβια φυσική κατάσταση και αποφυγή καρδιαγγειακών νοσημάτων. Επίσης, πολλές έρευνες έχουν αποδείξει καλύτερη οστική υγεία.

•    Πινγκ Πόνγκ (επιτραπέζια αντισφαίριση)
Είναι από τα δημοφιλέστερα αθλήματα στον κόσμο.
Τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο αποτελεί μια ευχάριστη δραστηριότητα που ενδυναμώνει και γυμνάζει το παιδί είτε ασχολείται για λόγους ψυχαγωγίας είτε στοχεύοντας στον πρωταθλητισμό. Η προπόνηση των παιδιών συμβάλλει στην ανάπτυξη της αερόβιας και της αναερόβιας ικανότητας, βελτιώνει τη μυϊκή δύναμη, την αντοχή και την ισχύ,  ενδυναμώνει την συναρμογή των μυών, αυξάνει την ευκαμψία και την ταχύτητα. Επιπλέον, λόγω της φύσης του αθλήματος το αθλούμενο παιδί εξασκεί και ενδυναμώνει τον οπτικοκινητικό του συντονισμό καθώς παρατηρεί διαρκώς τη μετακίνηση της μπάλας.

•    Ρυθμική Γυμναστική
Κορίτσια 4 ετών και άνω ασκούνται στη ρυθμική γυμναστική.
H ρυθμική γυμναστική είναι ένα άθλημα στο οποίο άτομα ή ομάδες αθλητριών χειρίζονται ένα ή περισσότερα όργανα όπως: σχοινί, κορύνες ,στεφάνι, μπάλα, κορδέλα.
Η ρυθμική γυμναστική είναι ένα άθλημα που συνδυάζει στοιχεία από μπαλέτο, γυμναστική, χορό, και πράξεις χειραγώγησης αντικειμένων.


•    Μαζορέτες
Οι μαζορέτες (cheerleading) αποτελεί μία έντονη σωματική δραστηριότητα με σκοπό την παροχή κινήτρου σε ομάδες, την ψυχαγωγία του κοινού ή την συμμετοχή σε διαγωνισμούς.
Βασίζεται σε οργανωμένες ρουτίτες διάρκειας μεταξύ 1 και 3 λεπτών που μπορεί να περιέχουν, χορό, άλματα, επεφημίες, πεσίματα.

•    Ενόργανη Γυμναστική
Η ενόργανη γυμναστική απευθύνεται σε αγόρια και κορίτσια άνω των 5 ετών.
Τα αθλήματα της ενόργανης γυμναστικής είναι από τα πιο εντυπωσιακά. Oι αθλητές και οι αθλήτριες εκτελούν ασκήσεις είτε στο έδαφος είτε σε όργανα υπερνικώντας τη βαρύτητα και αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες του ανθρώπινου σώματος.

•    Αεροβική Γυμναστική
Ομαδικά προγράμματα αεροβικής γυμναστικής για άτομα άνω των 15 ετών (Yoga, pilates, Zumba)
Aερόβια άσκηση είναι κάθε άσκηση στην οποία κινούνται ρυθμικά και επαναλαμβανόμενα μεγάλες μυϊκές ομάδες του σώματος, με συνέπεια την ταχύτερη καύση θερμίδων,τη βελτίωση της γενικής φυσικής κατάστασης, βελτίωση του καρδιαγγειακού και του καρδιαναπνευστικού συστήματος και μείωση του ποσοστού λίπους στο σώμα για τη γενική υγεία και ευεξία.
 
•    Στίβος
Άσκηση στο στίβο για παιδιά 8 ετών και άνω καθώς και τμήματα προετοιμασίας για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ και σε στρατιωτικές σχολές.
Ο στίβος προάγει τη σωματική υγεία καθώς γυμνάζει αρμονικά όλες τις μυϊκές ομάδες και επιπλέον ενισχύει την καρδιαναπνευστική ικανότητα και την αντοχή του παιδιού καθώς και τη δύναμή του. Επίσης βοηθάει στην αύξηση της μυϊκής μάζας και στον έλεγχο του σωματικού λίπους, βελτιώνει τη στάση του σώματος και τη λειτουργία των αρθρώσεων. Συμβάλλει όμως και στην ψυχολογική ανάπτυξη καθώς με το στίβο το παιδί αποκτά αυτοπεποίθηση, αποφασιστικότητα, επιμονή, πειθαρχία και ικανότητα συγκέντρωσης και γενικά το βοηθάει να χτίσει μια δυνατή προσωπικότητα.

•    Δημοτικά Γυμναστήρια - Μυϊκή ενδυνάμωση
Άντρες και γυναίκες άνω των 15 ετών ασκούνται χρησιμοποιώντας τα όργανα γυμναστικής, διαδρόμους, βάρη κ.α. Τα οφέλη αυτών των ασκήσεων μυϊκής ενδυνάμωσης, τα οποία είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα, είναι πολλαπλά. Ένα από τα σημαντικότερα πορίσματα των ερευνών αποτελεί το γεγονός ότι η απώλεια μυϊκής μάζας και η συγκέντρωση λίπους στο σώμα με την αύξηση της ηλικίας δεν είναι αναπόφευκτα, όπως πιστευόταν παλαιότερα, αλλά αντίθετα μπορούν να ανασταλούν.

•    Γυμναστική για Τρίτη Ηλικία
Ειδικά προσαρμοσμένα προγράμματα εκγύμνασης για άτομα άνω των 60 ετών.
Η κατάλληλη άσκηση στην τρίτη ηλικία, βελτιώνει τη λειτουργία της καρδιάς, διατηρεί σε φυσιολογικά επίπεδα την αρτηριακή πίεση και μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και σακχαρώδη διαβήτη. Μπορεί να συμβάλλει επίσης στην αύξηση της αερόβιας ικανότητας και να βελτιώσει έως και 20% την λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος.

•    Αθλητισμός για Άτομα με Αναπηρία
Τα άτομα με ειδικές ικανότητες μπορούν να ασκηθούν στο κολύμπι, στο τέννις, στο μπάσκετ και στο Χαντ-μπωλ. Η συμμετοχή στον αθλητισμό παρέχει στα παιδιά ευκαιρίες να αναπτύξουν τις  φυσικές τους ικανότητες και να γίνουν πιο δραστήρια και υγιή. Ο παιδικός αθλητισμός μπορεί επίσης να έχει σημαντικά ψυχολογικά οφέλη που συμπεριλαμβάνουν και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και αυτοεκτίμηση των παιδιών.