Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης
Συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης
Ο Συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης αποτελεί θεσμό διαμεσολάβησης μεταξύ των πολιτών, των επιχειρήσεων και του δήμου, αποσκοπώντας στον έγκαιρο εντοπισμό και την αποτελεσματική αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης, στη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του δήμου.
(ν.3582/2010, άρθρο 77 παρ. 3 )
Αρμοδιότητες του Συμπαραστάτη
Ο Συμπαραστάτης :
Δέχεται έγγραφες καταγγελίες άμεσα θιγομένων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του Δήμου, των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεών του, και διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα, ενώ είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικά εντός 30 ημερών στους ενδιαφερόμενους.
Δικαίωμα υποβολής αναφοράς στον Συμπαραστάτη έχουν μόνο το πρόσωπο του/της άμεσα θιγόμενου πολίτη-επιχείρησης. Συνεπώς, η ύπαρξη άμεσου έννομου συμφέροντος αποτελεί προϋπόθεση του παραδεκτού της υποβαλλόμενης καταγγελίας, ενώ πρέπει να χαρακτηρίζονται, άνευ ετέρου, απαράδεκτες και να τίθενται στο αρχείο οι καταγγελίες που υποβάλλονται για υποθέσεις τρίτων. Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει δυνατότητα αυτεπάγγελτης διερεύνησης ατομικών υποθέσεων πολιτών.
Ας σημειωθεί ότι η υποβολή καταγγελίας ή αναφοράς στον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης δεν αναιρεί τη σχετική αρμοδιότητα του Συνηγόρου του Πολίτη ως ανεξάρτητης Αρχής, ούτε τις αρμοδιότητες άλλων ελεγκτικών οργάνων και αρχών, καθώς και του Ελεγκτή Νομιμότητας, ούτε αναστέλλει τυχόν προθεσμίες.
Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης συντάσσει ετήσια έκθεση, η οποία παρουσιάζεται από τον ίδιο και συζητείται σε ειδική δημόσια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τον απολογισμό της δημοτικής αρχής.
Ο Συμπαραστάτης μπορεί να προβαίνει στη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της δημοτικής διοίκησης και των σχέσεών της με το κοινό, τόσο στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσής του, όσο και επ’ ευκαιρία σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που ο ίδιος εντοπίζει. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, οι ειδικές προτάσεις του Συμπαραστάτη υποβάλλονται στον Δήμαρχο και κοινοποιούνται στο Δημοτικό Συμβούλιο και στον Γενικό Γραμματέα του Δήμου.
Ο Συμπαραστάτης υποστηρίζεται διοικητικά από τις υπηρεσίες του δήμου, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν κάθε δυνατή συνδρομή. Κατά την εξέταση των καταγγελιών, ο συμπαραστάτης μπορεί να αιτηθεί και να λάβει στοιχεία από το αρχείο των υπηρεσιών του Δήμου, με την επιφύλαξη των διατάξεων του π.δ. 28/2015 (Α΄ 34) για την πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και στοιχεία. Εφόσον, ύστερα από εξέταση καταγγελίας, προκύψουν φαινόμενα κακοδιοίκησης, ο συμπαραστάτης δύναται να υποβάλλει συστάσεις προς τις υπηρεσίας του δήμου, για την αποτροπή επανάληψής τους.
Τόσο η ετήσια έκθεση όσο και οι ειδικές προτάσεις του Συμπαραστάτη αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Δήμου με φροντίδα των δημοτικών υπηρεσιών.
Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης στο Δήμο μας
Για πρώτη φορά από τότε που υπάρχει ο συγκεκριμένος θεσμός, ο Δήμος Αγίων Αναργύρων-Καματερού εξέλεξε Συμπαραστάτη, κατά την 29η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 16 Οκτωβρίου 2024 τον κ.Νικόλαο Παντελιά .
Στοιχεία Επικοινωνίας:
Διεύθυνση: Λ.Δημοκρατίας και Ι. Μέρλα_Άγιοι Ανάργυροι_Τ.Κ 13561
Τηλέφωνο : 2132039959
email:symparastatis@agankam.gov,gr
Αιτήσεις διαμεσολάβησης υποβάλλονται:
– Στο γενικό πρωτόκολλο του Δήμου: Αγίων Αναργύρων-Καματερού (Λ.Δημοκρατίας 61, Άγιοι Ανάργυροι)
Μπορείτε να κατεβάσετε την αίτηση από εδώ:
Έντυπο Αίτησης